چگونگی انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه ،  برای دریافت خدمات با کیفیت و قیمتی عادلانه

جهت اطلاع صاحبین کسب‌و‌کار

انتخاب یک شرکت ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات کار ساده‌ای نیست.
به موازات فراگیری و نفوذ سرویس های فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام لایه های کسب و کار، شرکت هایی که در قالب قرارداد پشتیبانی شبکه ، سرویس مرتبط در این حوزه را ارائه می کنند نیز افزایش چشم گیری داشته اند. متاسفانه کیفیت مناسب ارائه خدمات حلقه مفقوده در این روند رو به رشد است و بسیاری از شما متحمل خسارات زیادی از این خلاء کیفی شده اید.

از تنوع شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند متعجب شده و در انتخاب سردرگم هستید.
متاسفانه هیچ نهادی بر تاسیس و فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات نظارت دقیق و اصولی ندارد و فعالیت در این حوزه هیچ پیش نیاز تعهدی و تخصصی ندارد. دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط و غیر مرتبط، کارمندانی که کار قبلی خود را از دست داده اند، و کسانی که کمترین شناختی از تعهد و تخصص لازمه این حوزه ندارند، باعث سردرگمی شما در انتخاب درست پیمانکار پشتیبانی شبکه شده اند.

پس با نگاهی اجمالی به نکاتی که در ادامه به آن پرداخته شده، با آگاهی کامل نسبت به انتخاب پیمانکار ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات اقدام کنید.
ما نه تنها مخاطرات و تهدیداتی که در انتخاب یک پیمانکار پشتیبانی شبکه وجود دارد را پنهان نمی کنیم، بلکه به تاثیر بالای کیفیت خدمات این حوزه در تداوم و ترقی کسب و کارها واقفیم و با کمال میل کلیه تجربیات خود را در اختیار شما قرار می دهیم تا انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه بعدی شما سبب ساز رشد و پیشرفت کسب و کارتان شود.

سوالاتی که قبل از انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه، باید از آنها بپرسید.

پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر نفراتی دارد که به مشکلات شما به صورت تلفنی و حضوری رسیدگی خواهند کرد. همچنین به مشتریان خود یک شماره تماس اضطراری می دهد تا بتوانند در خارج از ساعات اداری با آن ها تماس بگیرند.

به عنوان یک مدیر یا صاحب کسب و کار شما تنها در زمان های اداری مشغول کار نیستید، بنابراین پشتیبانی شبکه و سرویس دهی خارج از این ساعات می تواند به تداوم کسب و کار شما کمک شایانی کند.

یک شرکت معتبر پشتیبانی تضمین می کند که یک کارشناس پشتیبانی شبکه از زمانی که شما به مشکل برمی خورید یا درخواستی را اعلام می کنید، در حداقل زمان ممکن (با توجه به مشکل و اهمیت موضوع و تاثیر آن بر روی کسب و کار شما) درخواست شما را انجام دهد. در واقع این تعهد باید در قالب یک بند از قرارداد پشتیبانی شبکه حقوقی به شما ارائه گردد.

پیمانکاران معتبر مشتریانشان را به طور فصلی مورد ارزیابی قرار داده و با توجه به اهداف و نیازهای سازمان، برایشان نقشه راه در جهت توسعه طراحی می کنند. این نقشه راه می بایست با کمک مشاوران مدیریتی و پروژه ای تهیه گردد.

جواب: برخلاف بسیاری از سرویس دهندگان خدمات شبکه، پیمانکار پشتیبان شبکه معتبر هیچ هزینه پنهانی را به شما تحمیل نمی کند. هزینه کلیه خدمات و سرویس های آن ها باید به صورت شفاف و در قالب پیش فاکتور و پیش قرارداد به شما ارائه شود.

این پیشنهادها و هزینه ها می بایست مورد ارزیابی های چندباره قرار گیرد، تا شما متحمل هزینه های اضافی نشوید.

تمام پروژه های تعریف شده توسط شرکت های معتبر برای مشتریان باید به صورت Fixed-Price بوده و آن ها تضمین دهند که زمان پایان پروژه مطابق پیش بینی باشد.

همچنین واحد مدیریت پروژه در این شرکت ها می بایست در خصوص نحوه پیاده سازی، زمان و هزینه به شما مشاورهدهند تا شما بتوانید زمان بندی و بودجه قابل لمسی را در اختیار داشته باشید.

متخصصین یک پیمانکار حرفه ای همواره با روش هایی مدرن در حال مانیتور کردن عملکرد صحیح سرویس های حیاتی سازمان شما هستند تا قبل از این که مشکل حاد و بزرگی رخ دهد، شما را مطلع کرده و راه حل ها را پیاده سازی کنند. مشکلات زیر ساختی، امنیتی و … جزء مواردی هستند که این پیمانکار پشتیبانی شبکه باید در گزارشات مانیتورینگ به آن ها اهمیت ویژه ای بدهد.

بسیاری از شرکت های خدمات دهنده پشتیبانی شبکه که دارای کیفیت متوسطی هستند به شما گزارشات دوره ای ارائه نمی دهند، و یا حتی بدتر، گزارشاتی به شما می دهند که غالبا بیشتر از 300 صفحه بوده، و شما از آن سر در نمی آورید.

یک پیمانکار خوب سعی می کند گزارشاتی را آماده کند که بتواند برای مدیران و صاحبین کسب و کار قابل لمس باشد.

همه مشتریان باید مستندات دارایی های کامپیوتری، شبکه ای و تنظیمات را که به طور دوره ای به روز می شوند، از پیمانکار خود دریافت کنند.

داشتن این اطلاعات به این معنی است که شما همواره می توانید یک نگاه کلی به شبکه تان داشته باشید که شامل جزئیات نیز می شود. در واقع این اسناد به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی پیمانکار خود را در مواقع لزوم جایگزین کنید.

حتما نمونه ای از این اسناد را قبل از انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با یک پیمانکار، از او بخواهید.

پیمانکاران می بایست برای رسیدگی، پاسخگویی و پشتیبانی، از یک سامانه استاندارد ثبت مشکلات و درخواست ها استفاده کنند تا بتوانند سرویس با کیفیتی را به مشتریانشان ارائه دهند.

بررسی آماری و گزارش های متنوع ایجاد شده توسط این سیستم، به آن ها یاری خواهد داد تا بتوانند نقاط ضعف و قوت شبکه کامپیوتری شما را بهتر بشناسند و بهترین سرویس را ارائه کنند.

یک پیمانکار پشتیبانی شبکه معتبر برای مشتریانش حداقل دو کارشناس که بتوانند با همه زوایای شبکه آن ها آشنا شوند، اختصاص می دهد. ساز وکار پشتیبانی و مستندسازی در این شرکت ها به گونه ای طراحی شده است که سایر اعضای فنی نیز می توانند در هر لحظه ای که نفرات اختصاص داده شده به شما در دسترس نباشند به شما سرویس دهند.

پیمانکاران معتبر هرگز به مشتریانشان اجازه نمی دهند که از هاردهای معمولی (اکسترنال و اینترنال) برای ذخیره کردن فایل های بکاپ به عنوان راه حل اصلی استفاده کنند.

چرا؟ طی سال های اخیر ثابت شده است که این هاردها نمی توانند به عنوان یک ابزار قابل اعتماد در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرند.

آن ها مطمئن می شوند که کلیه سرورهای مشتریانشان از تکنولوژی مجازی سازی استفاده می کنند و حداقل دو نسخه بکاپ یکی در همان شرکت و دیگری به طور Offline و یا Offsite تهیه می گردد.

شرکت های معتبر در یک برنامه زمانی تدوین شده به طور منظم و با هماهنگی مشتریانشان اقدام به بازگرداندن اطلاعات پشتیبان گرفته شده شامل نرم افزارها، سرورها و اطلاعات حیاتی می کنند تا بتوانند این اطمینان را به مشتریان بدهند که فایل های بکاپ در مواقع لزوم قابل بازگردانی صد درصدی هستند.

پیمانکاران حرفه‌ای شبکه می بایست به شما یک طرح عملیاتی در قالب قرارداد پشتیبانی شبکه برای زمان بحران ارائه کنند. این طرح می تواند با همکاری تعدادی از دیتا سنترهای مجهز قابل پیاده سازی باشد.

تمام کارشناسان فنی پیمانکار باید در استخدام همان شرکت بوده و نباید از پرسنل یک شرکت ثالث باشند تا به شما اطمینان داده شود که امنیت و حفاظت از اطلاعات شما به بهترین نحو صورت می گیرد.

در واقع با این رویکرد آن ها می توانند سطح SLA خود را بالاتر برده و کیفیت سرویسشان را تضمین کنند.

تمام کارشناسان فنی پیمانکار باید در استخدام همان شرکت بوده و نباید از پرسنل یک شرکت ثالث باشند تا به شما اطمینان داده شود که امنیت و حفاظت از اطلاعات شما به بهترین نحو صورت می گیرد.

در واقع با این رویکرد آن ها می توانند سطح SLA خود را بالاتر برده و کیفیت سرویسشان را تضمین کنند.

یکی از بارزترین خصوصیات یک پیمانکار پشتیبانی شبکه حرفه ای، آشنا بودن کارشناسان آن پیمانکار با جدیدترین تکنولوژی های این حوزه می باشد.

وب سایت و رزومه این شرکت ها آشکار کننده این حقیقت است.

آن ها همواره سعی می کنند به مشتریانشان آخرین تکنولوژی های روز و امکانات لازم جهت پیشرفت و توسعه کسب و کارشان را ارائه دهند.

کارشناسان یک پیمانکار پشتیبانی شبکه باید با تعهد به اصول حرفه ای کار خود، سر وقت و یا حتی زودتر در شرکت مشتری حضور پیدا کرده و پوشش آنها متناسب با فضای کسب و کار  باشد، زیرا منظم و مرتب بودن کارشناسان، حداقل نیازمندی ارائه یک سرویس حرفه ای خواهد بود.

با توجه به این که هر کسب و کاری از ابزار و نرم افزارهای تخصصی خود استفاده می نماید، کارشناسان آن ها باید تلاش کنند که با این ابزار آشنا شده و بتوانند در مواقع نیاز به پشتیبانی آنی، این خدمت را نیز به شما ارائه دهند. پیمانکار پشتیبانی شبکه رابط شما و پیمانکاران ثانویه باید باشد و این مورد می بایست در قرارداد پشتیبانی شبکه لحاظ شود.

کارشناسان یک شرکت حرفه ای پیگیر مشکلاتی که مربوط به دیگر پیمانکاران می شود نیز هستند، مشکلاتی از قبیل اختلال در سرویس اینترنت، مشکلات نرم افزارهای مالی و اداری، اختلال در سیستم تلفنی، مشکلات سخت افزاری پرینترها و…

در واقع یکی از نشانه های یک قرارداد پشتیبانی شبکه خوب و حرفه ای، تعهد به تداوم کسب و کار مشتری می باشد.

یک پیمانکار خوب برای راه اندازی سرویس های جدید که احتیاج به یک بازه زمانی برای Downtime دارند، با همکاری مشتری، تلاش می کند که کمترین زمان ممکن را برای خواب سیستم در نظر بگیرد.

پشتیبان گیری از اطلاعات، مدیریت ریسک و پیش بینی اتفاقات توسط یک پیمانکار پشتیبانی شبکه حرفه ای، موجب اطمینان خاطر شما از تداوم کسب و کارتان شده، و به عنوان مفادی از قرارداد پشتیبانی شبکه میبایست لحاظ شود.

کارشناسان یک شرکت معتبر به خوبی می دانند که شما متخصص فناوری اطلاعات نیستید و همه آنچه برای شما اهمیت دارد، در واقع تداوم کسب و کارتان با بالاترین کارایی و راندمان است. کارشناسان باید توضیحات ساده و کاربردی را در مورد آنچه در حال رخ دادن است، به شما ارائه دهند.

SLA تضمینی است که یک شرکت ارائه دهنده خدمات به صورت رسمی و مکتوب به مشتری خود ارائه داده و در آن تعهد می دهد که کیفیت خدمات ارائه شده از یک سطح معین پایین تر نمی آید.

پس جستجوی خود را برای یافتن پیمانکاری که به شما تضمین کیفیت خدمات ارائه می دهد، متوقف نکنید؛ و اگر هم با یک پیمانکار قرارداد دارید، همین امروز خواستار اضافه کردن بند SLA به آن قرارداد پشتیبانی شبکه باشید.

چنانچه برای راه‌اندازی بستر شبکه و هریک از مواردی نظیر خدمات پسیو شبکه، کابل کشی شبکه، داکت کشی شبکه، راه‌اندازی شبکه‌های بیسیم و … نیاز به کمک دارید می‌توانید با کارشناسان ما در دپارتمان شبکه سامانه گستران روز از طریق شماره تماس ۷۷۲۲۷۵۸۲ و یا ایمیل info@sgr.ir در ارتباط باشید.

آیا محتوای این صفحه مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

برای ارسال مطلب به دوستان خود

از طریق شبکه های زیر روی آن کلیک کنید

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

بگذارید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود بخشیم؟