همانطور که می دانید نانو سرور نسخه خیلی کوچک شده ویندوز سرور ۲۰۱۶ می باشد این کوچک‌سازی به سبب از دست دادن برخی از ویژگی های ذاتی ویندوز به دست آمده است یکی از این ویژگی GUI ویندوز می باشد در این نسخه از ویندوز هیچ GUI برای مدیریت آن وجود ندارد علاوه بر این که هیچ GUI برای مدیریت آن وجود ندارد امکان اجرای دستورات همانند نسخه Core نیز وجود ندارد بدین معنی که شما نمی‌توانید پشت کنسول یک نانو سرور از دستورات cmd استفاده کنید بنابراین برای مدیریت نانو سرور می توان از روش های زیر استفاده کرد.

Recovery Console

با نصب نانو سرور بر روی یک سیستم فیزیکی یا ماشین مجازی تنها کنسولی که در دسترسی شما خواهد بود این کنسول می‌باشد اختصاص آی پی، فعال کردن WinRM، فعال و غیرفعال کردن رول های فایروال از جمله معدود کارهایی است که شما می توانید با این کنسول انجام دهید.

RSAT

با توجه به محدود بودن Role ها و Feature های قابل نصب بر روی نانو سرور می توانید برخی از ابزارهای RSAT  را برای مدیریت نانو سرور مورد استفاده قرار دهید.

PowerShell Remoting

یکی از مهم ترین ابزارهایی که برای مدیریت نانو سرور مورد استفاده قرار می گیرد PowerShell Remoting می باشد  با اتصال به نانو سرور از راه دور توسط پاورشل شما می‌توانید دستورات پشتیبانی شده توسط نانو سرور را مورد استفاده قرار دهید.

PowerShell DSC

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای مدیریت نانو سرور استفاده کرد PowerShell DSC می باشد توجه داشته باشید که این قابلیت به صورت پیش فرض بر روی نانو سرور فعال نیست و باید قبل از استفاده، فعال و پیکربندی های لازم بر روی آن صورت گیرد.

آیا محتوای این صفحه مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

برای ارسال مطلب به دوستان خود

از طریق شبکه های زیر روی آن کلیک کنید

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

بگذارید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود بخشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *