تجهیزات سیسکو

به جرات میتوان گفت شرکت سیسکو بزرگ ترین شرکت تولید کننده تجهیزات شبکه مانند سوییچ، روتر و فایروال است. در این مقاله به طور مختصر اجزای داخلی تجهیزات سیسکو را شرح می دهیم.

 Processor

در واقع همان پردازشگر تجهیزات است. معمولا Processor داخل دستگاه قرار دارد. اما در برخی موارد علاوه بر پردازشگر داخلی ، میتوان آن را به صورت اکسترنال، جهت افزایش کارایی دستگاه، به آن اضافه کرد.

 

 Flash

هارد تجهیزات سیسکو را Flash میگویند. فلش در واقع نوعی حافظه erasable programmable read-only memory است. سیستم عامل و سایر فایل های مورد نیاز دستگاه روی آن قرار میگیرد.

IOS

سیستم عامل تجهیزات سیسکو را IOS می نامند که مخفف Internet-work Operating System است. هر چه IOS حجیم تر باشد ، فضای بیشتر Flash و همچنین RAM نیاز است.

DRAM

Dynamic RAM یا به اختصار DRAM حافظه ای موقت برای config های آنی دستگاه است که در واقع در دستگاه با عنوان Running-config شناخته می شوند. این حافظه موقت بوده و در صورت ریست شدن دستگاه و یا خاموش شدن آن اطلاعات آن از بین خواهد رفت. DRAM عملکردی مشابه RAM در سیستم های کامپیوتری دارد.

NVRAM

یا همان Non-Volatile RAM در واقع محلی برای ذخیره سازی Startup Config ها است. این حافظه بر خلاف DRAM فرار نیست و با ریست شدن دستگاه و یا رفتن برق اطلاعات آن پاک نمی شود.  پس از لود شدن IOS  ، config دستگاه سیسکو یا همان Startup Config از روی NVRAM خوانده میشود و هرگاه config ها تغییر کنند و ذخیره شود ، این تغییرات بر روی NVRAM ذخیره میشود .

Interface

کارت شبکه در تجهیزات سیسکو در ۲ مدل Fixed Configuration و Modular Configuration وجود دارد. در مدل اول کارت شبکه به صورت ثابت روی دستگاه نصب است. در مدل دوم دستگاه علاوه بر چند پورت ثابت میتوان ماژول های مختلفی مانند WIC ، HWIC ، VIC ، NMرا نیز روی آن نصب کرد.

 

آیا محتوای این صفحه مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد امتیازات: 6

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

برای ارسال مطلب به دوستان خود

از طریق شبکه های زیر روی آن کلیک کنید

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

بگذارید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود بخشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *