شرکت  Zenoss که به عنوان یکی از پیشگامان حوزه‌ی مانیتورینگ در IT به شمار می‌رود، پلتفرمی را برای مانیتورینگ ساختار‌های مجازی ارائه نموده است. در این مقاله به بررسی برخی نکات کلیدی در پلتفرم‌های مانیتورینگ مجازی‌سازی می‌پردازیم.

 

پیکربندی Real Time  و Relationship Tracking (ردیابی روابط)

به منظور پاسخگویی به نیازهای اولیه در شناخت محیط، ضروریست که کاربران از وقوع تغییرات، آگاهی یافته و آنها را دنبال کنند. بدین ترتیب باید دست‌کم قادر به مانیتور نمودن فرآیندهای ایجاد یا حذف ماشین‌‌های مجازی، ایجاد وقفه یا قطع نمودن آن‌ها و آماده‌سازی یا عدم‌آماده‌سازی (De-Provisioning/Provisioning) منابع باشند. همچنین لازم است که فرآیندهایی همچون مانیتورینگ ماشین‌های مجازی، انتقال Data Store از یک Host به Host دیگر به صورت Real Time و امور ذخیره‌سازی و محاسباتی دنبال شده و مورد بررسی قرار گیرند.

 

آنالیز دلایل اصلی بروز مشکلات و تاثیر سرویس

آگاهی از نحوه تاثیر‌گذاری مشکلات مربوط به برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها در محیط‌های مجازی بر کاربران نهایی امری ضروری به شمار می‌رود. راهکار مانیتورینگ مجازی‌سازی باید این امکان را برای کاربران فراهم نماید تا این تاثیرات را ارزیابی نموده و روند بررسی دلایل اصلی آن را پیش از اثرگذاری تسریع نمایند. این فرآیند مستلزم تنظیم Policyهای Host Service و برخورداری از داشبوردهایی جهت مشاهده وضعیت Real-Time در تمام منابع ذخیره‌سازی و محاسباتی می‌باشد.

 

پلتفرمی یکپارچه برای مانیتورینگ محیط در سطحی گسترده

هر چند این احتمال وجود دارد که ابزار‌های مدیریت و مانیتورینگ مجازی‌سازی در مورد وضعیت Hostها و ماشین‌های مجازی اطلاعاتی را ارائه نمایند، اما تنها بخش کوچکی از کل Stack را دربرمی‌گیرد. به منظور سهولت در پیاده‌سازی فرآیند‌های بررسی دلایل اصلی مشکلات به صورت خودکار و تنظیم عملکرد به صورت End-to-End، نیاز به یک تصویر کلی از دو زیرساخت‌ فیزیکی و مجازی می‌باشد.

 

پلتفرمی با معماری قابل گسترش (قابلیت اضافه نمودن ZenPackها)

اکثر محیط‌های مجازی در حال تغییرات پیوسته بوده و برای مدیریت آنها باید یک پلتفرم منعطف در اختیار کاربران قرار داده شود که از طریق APIهای استاندارد یا Extensionها برای پوشش در سطوح گسترده، سفارشی‌سازی می‌شوند. بنابراین انتخاب راهکاری مطلوب خواهد بود که امکان یکپارچه‌سازی، ارتقا و گسترش قابلیت‌های مانیتورینگ را بدون نیاز به جایگزینی ابزارهای فعلی میسر نماید.

 

پلتفرمی سازگار با انواع  Hypervisor

لازم به ذکر است که این مورد یک ضرورت به ظاهر ساده اما مهم و حیاتی محسوب می‌گردد. پشتیبانی از تنها یک Hypervisor  موجب ایجاد محدودیت می‌شود. اکثر سازمان‌ها در شرایطی همچون ادغام با سازمان‌های دیگر، انتقال به Cloud به صورت کامل یا نسبی، پشتیبانی از برنامه‌ کاربردی جدید یا به عبارتی ایجاد تنوع و تغییر در زیرساخت، نیاز به پشتیبانی از چندین Hypervisor خواهند داشت.‌

شرکت Zenoss مدیریت محیط‌های مجازی‌سازی شده و فرآیند مانیتورینگ فضای مجازی‌سازی را تسهیل نموده و از هزینه‌های آن نیز کاسته است. پلتفرم ترکیبی مانیتورینگZenoss   این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا عملکرد منابع و دسترس‌پذیری در سراسر Stack که شامل مواردی همچون شبکه، Storage، برنامه‌‌های کاربردی و … می‌باشد را صرف نظر از موقعیت مجازی یا فیزیکی آنها به طور کامل و جامع مانیتور نماید.

آیا محتوای این صفحه مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

برای ارسال مطلب به دوستان خود

از طریق شبکه های زیر روی آن کلیک کنید

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

بگذارید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود بخشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *