امروزه تقریبا اکثر سازمان‌ها نسبت به استفاده از  Cloud اقدام نموده‌اند و استفاده از آن را پذیرفته‌اند. ارائه و مدیریت ایمن ویندوز یا دسکتاپ‌های Linux، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های آنلاین، نیاز کابران را به استفاده از محل کار دیجیتال در دیتاسنترها و ماشین‌های مجازی و همچنین تجهیزات فیزیکی پایان خواهد داد. به منظور بهبود بهره‌وری در محل کار، تجربه کاربری با کیفیتی مناسب از هر مکان، از هر دستگاه و از هر اتصالی فراهم شده است.

VMware Horizon علاوه بر ارائه VDI برای مجازی‌سازی دسکتاپ، اقدام به فراهم آوردن مکانی برای کاربران نهایی نموده است که از طریق آن به تمامی دسکتاپ‌ها، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های آنلاین از هر دستگاه و هر مکانی دسترسی ایمن داشته باشند. سازمان‌های IT  به منظور ارائه و محافظت از تمامی  OSهای ویندوزی یا لینوکسی و منابع آنلاینی که کاربران نیاز دارند با سرعتی که مورد انتظار کاربر می‌باشد و با توجه به نیازهای خاص هر کسب‌وکار، با استفاده از Horizon 7 از مزایای مدیریت  Closed-Loop، خودکارسازی و یکپارچه‌سازی تنگاتنگ با دیتاسنتر مبتنی بر نرم‌افزار (SDDC) استفاده نمایند.

VMware Horizon 7  بهترین گزینه‌های Mobile و Cloud را فراهم نموده و در نتیجه سادگی، امنیت، سرعت و توسعه‌پذیری در ارائه دسکتاپ‌های مجازی و برنامه‌های کاربردی بنا به تقاضای کاربران را تامین می‌نماید در حالی‌که Cloud-Like Economics و مقیاس منعطف و قابل تغییر را نیز ارائه می‌دهد.

انتقال در لحظه با استفاده از JMP

JMP نسل بعدی پلتفرم ارائه برنامه کابردی و دسکتاپ VMware می‌باشد که راهی جدید و بسیار سریع برای آماده‌سازی دسکتاپ مجازی و انتشار برنامه کاربردی بصورت ویژه و Customize شده را فراهم می‌نماید.

مدیران شبکه‌ با استفاده از تکنولوژی‌های به همین صورت برنامه‌های منتشر شده در مقایسه با راهکارهای مشابه، می‌توانند تنها با فشار یک دکمه و با انجام فقط نیمی از مراحل مورد نیاز، ۵ تا۱۰ مرتبه سریع‌تر پیاده‌سازی شوند. دسکتاپ‌های مجازی از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل و Patchهای برنامه بهرمند می‌گردند که به صورت اتوماتیک در بین حالت‌های Login کاربران اعمال می‌شوند این کار بدون هیچ گونه تجدید ساختار، منجر به حذف پنجره‌های Patch Maintenance خواهد شد. این قابلیت به کاربران VDI Nirvana دسکتاپی کاملا سفارشی و شخصی شده‌ای ارائه می‌دهد که بر روی دسکتاپ‌های Stateless یا Nonpersistent ایمن و اقتصادی ساخته می‌شوند.

بهبود مقیاس پذیری معماری  Cloud Pod

معماری Cloud Pod به منظور پشتیبانی از ۵۰٫۰۰۰ Session در میان بیش از ۵ سایت با ۲۵ Pod زیرساختی توسعه داده شده است. کاربران قادر به جمع‌آوری چندین Pod در دیتاسنتری مشابه و یا مختلف بوده و به هر کاربر یک دسکتاپ در هر مکانی، اختصاص می‌دهند و در این حالت سازمان‌ها با بهبود عملکرد Failover از مزایای توسعه‌پذیری بی‌سابقه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

اعمال Policyهای هوشمند با دسترسی ساده در Horizon 7

Horizon 7 کاربردی‏ترین مجموعه امنیتی و با قابلیت‌های متمرکز شدن بر Policyها می‌باشد. این قابلیت به کاربرانِ این تکنولوژی کمک می‌کند تا وضعیت امنیت عمومی ساختار خود را بهبود ببخشند. این شرایط با استفاده از رویکرد دفاعی مناسب و چندلایه که از Endpoint کلاینت به دیتاسنتر می‌رود صورت گرفته و به این وسیله بسط و توسعه‌ی زیرساخت مجازی حاصل می‌گردد.  Smart Policy ها سیستمی Real-Time  و مبتنی بر Policy ارائه می‌دهند که با مدیریت هوشمندانه، متنی و محتوایی (Contextual) و مبتنی بر Role که کاملا یکپارچه شده است همراه می‌باشد:

  • SSO صحیح: ساده نمودن تجربه Login به صورت End-To-End. احراز هویت و Logging کاربران از طریق VMware Identity Manager  است که پیش از این با دومین Login به منظور دسترسی به دسکتاپ ویندوز کاربر و با استفاده از اطلاعات اعتباری AD آن‌ها ارائه شده بود. True SSO به صورت یکپارچه‌ این درخواست Login ثانویه برای کاربرانی که قبلا توسط VMware Identity Manager احراز هویت شده‌اند را کنار گذاشته تا با استفاده از گواهی مجازی کوتاه مدت Horizon، امکان Login به ویندوز به صورت Password-Free را امکان‌پذیر نماید و کاربر را مستقیما و به صورت ایمن‌تر، آسان‌تر و سریع‌تر به دسکتاپ منتقل کند.
  • ویژگی‌های Policy-Managed Client: ساختارمند بوده و به منظور ایجاد یک وضعیت امنیتی قوی‌تر با بهبود شرایط مدیریت IT، کنترل دقیق قابلیت‌های Client-Side را فراهم می‌نماید. در این صورت تیم IT می‌تواند به‌صورت انتخابی ویژگی‌های همچون تعیین مسیر Clipboard، USB و پرینت، را فعال یا غیرفعال نماید و مشتریان می‌توانند از Policy استفاده نموده تا برای مثال مطمئن گردند که Login دسکتاپ از شبکه‌ای خاص ناامن است یا خیر و در نتیجه ویژگی‌های حساس به امنیت نظیر Cut، Paste و یا دسترسی به درایو USB، غیرفعال می‌گردند. علاوه بر موارد فوق الذکر، تنظیمات PCoIPBandwidth Profile به مدیران IT اجازه می‌دهد تا تجربه کاربر را بر اساس زمینه و موقعیت کاربر، شخصی‌سازی نماید. تمامی موارد ذکر شده می‌توانند بر اساس Role، ارزیابی در هنگام Login و Logout، قطع و وصل مجدد و همچنین در هنگام وقفه‌های Refresh نمودن از پیش تعیین شده برای برنامه‌های سازگار با Policy در تمامی تجربیات کاربر، اعمال گردند.

بررسی Blast Extreme

VMware با اضافه نمودن PCoIP، به مشتریان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب و با انعطاف‌پذیری بیشتر با نام تجاری جدید Blast Extreme ارائه می‌نماید که با هدف بهینه‌سازی محیط‌‌های کاری دیجیتال طراحی شده است. این تکنولوژی بر روی پروتکل H.264 استاندارد صنعتی ساخته شده است که از طیف گسترده‌ای از تجهیزات کلاینت پشتیبانی می‌نماید و تعداد بسیار زیادی از آن‌ها در حال حاضر قابلیت H.264 را دارند. مشتریان می‌توانند بر اساس نیاز خود و تجهیزات کاربران، میان Blast Extreme، PCoIP و RDP یکی را انتخاب نمایند. Blast Extreme علاوه بر پشتیبانی تجهیزات Client، نسبت به PCoIP مزایای بیشتری ارائه می‌دهد، از جمله این مزایا می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • کاهش مصرف پهنای باند شبکه تا ۵۰ درصد.
  • قابلیت توانمندسازی انتقال شبکه TCP یا UDP  .
  • Blast Extreme Adaptive Transport که به اختصار BEAT نامیده می‌شود و در تمامی انواع شبکه‌ها کیفیت مناسبی را از نظر تجربه کاربری ارائه نموده و آن را حفظ می‌نماید. این طیف گسترده شبکه‌ها از LAN شرکت‌های بزرگ، Wi-Fi عمومی و شبکه‌های Mobile را در بر می‌گیرد.
  • Agility یا چابکی در وفق یافتن با موقعیت‌های چالش‌ برانگیز و Lossy Network که در آن کاربران تجربه‌ایی مشابه Local را حفظ می‌نماند.
  • ‌مصرف پایین‌تر CPU به منظور عمر طولانی‌تر باطری در تجهیزات سیار.

علاوه بر این هنگام یکپارچگی VMware با سخت‌افزار مبتنی بر GPU که به Host سرعت می‌بخشد، دارای یک راهکار کامل است که در هر قسمتی که مورد استفاده قرار بگیرد از عملکرد گرافیکی End To End برای برنامه‌های کاملا بصری پشتیبانی می‌نماید. از جمله این سخت‌افزارهای مبتنی بر GPU می‌توان از NVIDIA نام برد.

آیا محتوای این صفحه مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید

برای ارسال مطلب به دوستان خود

از طریق شبکه های زیر روی آن کلیک کنید

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

بگذارید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود بخشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *