به نام خدا

 

قرارداد  ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری تجهیزات و نرم ­افزارهای رایانه ­ای

  

اين قرارداد في مابين شرکت ……………… به نشانی …………………………………….،به نمایندگی آقای ……………………. به شماره ملی : …………………………….. كه از اين پس در متن قرارداد كارفرما ناميده ميشود از يك طرف و شرکت ………………….. به نمایندگی …………….…….با شماره ملی شرکت: …………………….. به نشانی …………………………….كه از اين پس در متن قرارداد مجری ناميده مي­شود از طرف ديگر،  با شرایط ذيل منعقد می­گردد:

ماده 1- موضوع قرارداد

ارائه ­ی خدمات پشتیبانی سخت­ افزار، شبکه­ ی رایانه ­ای و نرم افزارهای کاربردی کارفرما

ماده 2- مدت قرارداد

مدت قرارداد 12 ماه از تاریخ .…/…./1399 می باشد که بعد از انقضای آن، با موافقت طرفين قابل تمديد خواهد بود.

ماده 3- مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه

مبلغ نا خالص كل قراداد معادل ……………………………..بر مبنای پشتیبانی تجهیزات فعلی کارفرما به شرح مندرج در قرارداد مي باشد.

ماده 4- نحوه پرداخت

پرداخت مبلغ قرارداد به صورت ماهانه ……………… پس از تأیید انجام خدمات موضوع قرارداد توسط نماینده رسمی کارفرما و ارائه فاکتور رسمی به مجری انجام خواهد شد.

ارزش افزوده به رقم مورد نظر اضافه خواهد شد.

ماده 5- تعهدات كارفرما

1-  کارفرما متعهد به تأمين و ارايه­ ي كليه­ ي اطلاعات مورد نیاز مجری در چارچوب خدمات موضوع قرارداد
می­باشد.

2-  کارفرما متعهد به پرداخت مبلغ صورت­حساب­ های ارسالی مجری بر اساس شرايط قرارداد ، به وی مي باشد.

3-  کارفرما، كارشناسان مجری را به واحد‌هاي ذيربط در سازمان خود معرفي و دستورات و توصيه‌هاي لازم را جهت همكاري با آنان صادر خواهد كرد.

4-  کارفرما برای استقراركارشناس مجری در دفتر مرکزی خود، محل كار، امكانات لازم را به ميزان عرف كاري در اختيار مجری قرار خواهد داد.

5-  تهيه ­ي كليه­ ي تجهيزات مورد نياز در محل‌هاي نصب سرورها ، خطوط ارتباطي ، ايستگاه‌هاي كاري ، تجهيزات شبكه و نصب شبكه به عهده­ ی کارفرما مي­باشد و مجری ملزم به رعايت اصول و ضوابط فني حوزه­ هاي نرم­ افزاري، سخت­ افزاري و زيرساختي اعلام شده از سوي کارفرما است. در صورت آماده نبودن موارد فوق كه مانع از انجام تعهدات مجری گردد، مسئولیت بر عهده ­ی کارفرما خواهد بود.

6-     کلیه هزینه ناشی از خطاهای کاربران که منتهی به ایراد در سیستم شود بر عهده کارفرما می باشد.

7-     کارفرما در صورت بروز مشکل در تجهیزات و سامانه­ های تحت شمول این قرارداد، شرح اشکال را در وهله اول در سامانه­ ی تیکت مجری ثبت، در صورت عدم امکان دسترسی به سامانه­ ی مذکور از طریق ارسال ایمیل به نشانی پست الکترونیک مجری به آدرس ……………………… ارسال و در صورت عدم امکان اجرای 2 روش
پیش­ گفته، از طریق تماس تلفنی به اطلاع مجری خواهد رساند. چنانچه در زمان هاي مشخص گرديده براي بازديد دوره اي شركت آمادگي لازم را نداشته باشد. مي بايست يك روز قبل از طريق ايميل به مجری اطلاع دهد.

8-     کارفرما به منظور تسهیل و نظم در انتقال درخواست­ ها و همچنین انجام هماهنگی­ های لازم، فردی را به عنوان رابط به مجری معرفی می­نماید. درخواست­ های اعلام شده از سوی رابط به منزله درخواست کارفرما بوده و مجری موظف است در طول مدت قرارداد نسبت به یررسی و انجام موارد طرح شده از سوی رابط، در چارچوب قرارداد اقدام نماید.

9-     کلیه هزینه ناشی از خطاهای کاربران که منجر به ایراد در سیستم شود بر عهده کارفرما می باشد.

ماده 6- تعهدات مشاور

1-     حضور منظم کارشناس یا کارشناسان مجری به صورت  شش نیم روز (24ساعت) حضوری و چهار ساعت تلفنی و ریموت در ماه برای انجام خدمات مورد نیاز و رفع اشکالات.

تبصره 1 : در صورت بروز حادثه ای که منجر به خدمات اضطراری شود، هرگونه کار خارج از میزان زمان مورد قرارداد جداگانه فاکتور می گردد.

2-     حضور کارشناس مجری حداکثر دو ساعت پس از تماس تلفنی رابط با مجری در موارد اضطراری.

3-     ارائه­ی گزارش کارکرد ماهانه در پایان هر ماه به کارفرما.

4-     خدمات مجری به شرح زیر خواهد بود:

سخت‌افزار

–         تهيه و به‌روز نگاه داشتنن شناسنامه‌ي رايانه‌ها و تجهيزات جانبي موجود.

–         بررسي كارشناسي نياز به تهیه­ی تجهيزات رايانه‌اي.

–         نصب سيستم‌هاي عامل و نرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و… بر روي رايانه‌ها. (هزینه خرید نرم افزار اورجینال بر عهده کارفرماست).

–         تشخيص عيوب سخت‌افزاري سيستم‌ها و رفع عيب تجهيزات.

شبكه

–         انتخاب، نصب و راه اندازی نرم‌افزارهای مورد نیاز شبکه.

–         توسعه و بهینه‌سازی شبکه موجود در صورت تأیید کارفرما.

–         پشتیبانی و نگهداری سخت‌افزارهای شبکه.

–         مديريت و تعیین ضوابط و سطوح دسترسی کاربران شبکه بر اساس خواست کارفرما و نظارت بر آن‌ها.

–         عيب يابي و رفع مشكل ايستگاه‌هاي كاري و تجهيزات نصب شده در شبكه.

نرم‌افزار

–         پيش‌بيني و تمهيد نيازهاي زيرساختي و سخت‌افزاري براي استقرار نرم‌افزار(ها).

–         تهيه فايل(هاي) پشتيبان (Data Backup) از نرم افزارها به‌صورت دوره‌اي و آرشيو آن‌ها بر اساس نظر کارفرما.

ماده7- كسورات قرارداد

كليه كسورات قانوني قرارداد بر عهده مجری مي باشد.

 ماده 8– محل انجام قرارداد 

محل ارائه خدمات در دفتر شركت كارفرما به نشانی اعلام شده در صدر قرارداد مي­باشد.

ماده 9– تعديل قرارداد

در صورتي كه حجم و نوع خدمات مندرج در متن قرار داد به دلیل افزایش تجهیزات کارفرما و یا درخواست وی برای ارائه خدمات جدید، تغيير نمايد، مبلغ قرار داد با توافق طرفین قابل تغيير خواهد بود.

ماده 10– فسخ قرارداد

در صورتي كه طرفین از تعهداتي كه به موجب اين قرارداد بعهده گرفته اند، قصور و يا به هر دليل ديگر از انجام آن مسامحه ورزند ،طرفین حق دارند اين قرارداد را در هر زمان كه صلاح بداند به صورت يكطرفه فسخ و كليه خسارات خود را از طرف مقابل ،مطالبه نمایند.

ماده 11  – انتقال  قرارداد

مشاور بدون موافقت كتبي كارفرما نمي تواند اين قرارداد را به صورت كل يا جزء واگذار به غیر نمايد.

 ماده 12- حل اختلاف

هرگاه در تغییر یا اجرای قرارداد اختلافی بروز نمود توسط داوری مورد رضایت دو طرف قرارداد و یا انجمن صنفی رایانه تهران حل و فصل گردد.

ماده 13- محرمانه بودن قرارداد

مجری متعهد می گردد که اسرار و اطلاعات مربوط به کارفرما چه مربوط به مفاد این قرارداد باشد یا نباشد را محرمانه تلقی نموده و محفوظ دارد و از افشای آن پرهیز نماید. در غیر این­صورت حق هرگونه طرح دعوی حقوقی در مراجع قانونی برای کارفرما محفوظ خواهد بود.

ماده 14 – نسخ قرارداد

اين قرارداد از هر حيث تابع قوانين جمهوري اسلامي ايران است و در14  ماده و 2 تبصره، در دو نسخه تنظيم و به امضای طرفين رسيده است و كليه نسخ آن اعتبار واحد دارد.

……………………………                                                                         ……………………………

شرکت …………………………                                                                 شرکت …………………………